Gezinnen grijpen Hemelvaartsweekend aan voor een kort uitje
Het Hemelvaartsweekend is traditioneel een moment waarop veel Nederlanders eropuit trekken. Met name gezinnen met kinderen maken gebruik van deze vrije dagen om samen iets leuks te doen. Uit de Vakantie Sentiment Monitor 2025 blijkt dat mei een van de populairste vertrekmaanden is voor gezinsvakanties. Maar niet iedereen kiest voor een meerdaagse vakantie: steeds vaker vallen de keuzes op betaalbare dagjes weg, dichtbij huis.

Voor gezinnen met kinderen zijn attractieparken, dierentuinen en belevingsmusea extra aantrekkelijk. Niet alleen vanwege het aanbod, maar ook vanwege de kosten. Door de stijgende prijzen kiest 48% van de Nederlanders ervoor om hun vakantiegedrag aan te passen. Dat betekent onder andere minder vaak op vakantie gaan, korter wegblijven of kiezen voor een goedkopere optie. Daguitjes zijn dan een perfect alternatief: veel beleving, weinig gedoe en kosten.
Bij House of Tickets herkennen we deze trend. Rond Hemelvaart zien we traditioneel een piek in boekingen voor gezinsvriendelijke uitjes op Tripper en VakantieVeilingen. Door scherpe prijzen en een ruim aanbod weten gezinnen ons in deze periode extra goed te vinden.
Voor partners binnen de vrijetijdssector is dit hét moment om zichtbaar te zijn. Of het nu gaat om een pretpark, klimpark of educatief museum: gezinnen zijn actief op zoek naar betaalbare en leuke uitjes. Dankzij slimme ticketing en marketing helpen wij onze partners om daar maximaal op in te spelen.
Meer weten? Neem contact met ons op via sales@houseoftickets.nl!