Vijf tips om je ticketverkoop te boosten in het hoogseizoen

Het hoogseizoen staat voor de deur en als exploitant van een attractiepark, dierentuin, speeltuin, restaurant of een andere vrijetijdsbesteding is dit hét moment om je ticketverkoop te boosten. Het mooie weer en vakanties bieden volop kansen om meer bezoekers te trekken. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie bovenaan het lijstje van je doelgroep komt te staan? We geven je vijf tips om je ticketverkoop deze lente en zomer een boost te geven.

1. Kortingen en acties

Door het aanbieden van jouw tickets met een aantrekkelijke korting, trek je jouw publiek over de streep bij een eerste bezoek. Korting is een krachtig incentive voor mensen om eens een nieuw uitje of bestemming te proberen! Bij VakantieVeilingen en Tripper werken wij met speciale actieweken om jou te ondersteunen in je ticketverkoop. In de schoolvakanties bieden wij extra korting op de leukste bestemmingen, zo ook deze zomer- en meivakantie! In het voorjaar deden we al iets vergelijkbaars, en de resultaten liegen er niet om. Voor sommige van onze partners verkochten we tot wel 7x zoveel tickets op de actiedag, als op de andere dagen in de voorjaarsvakantie!

2. Lokale media

Een krachtige manier om ticketverkoop te boosten is via targeting op sociale media en zoekmachines, maar ook via de offline media. Denk aan abri’s, of digitale schermen op straat en in winkelgebieden. Dit helpt je gericht advertenties te tonen aan jouw doelgroep. Ook voor last-minute boekingen op zomerse dagen kan dit een effectieve strategie zijn om de verkoop te verhogen. Klinkt dat interessant? Check eens dit blog dat wij eerder al schreven voor de mogelijkheden die wij je bieden voor mediacampagnes!

3. Events en activiteiten

Speciale evenementen en themaweken trekken altijd extra bezoekers aan. Bij House of Tickets organiseren wij zelf ook unieke evenementen, zoals World of Dinos; een reizende dinoshow die families en kinderen aantrekt. Onze dino’s zijn ook in te zetten op jouw locatie. Zo geef je bezoekers een extra reden om nu tickets te kopen.

Onze dino’s bezochten eerder al Bobbejaanland. Ben je benieuwd hoe dat eruitzag? Check deze video.

4. Prijsstrategie

Met een dynamische prijsstrategie kun je slim inspelen op pieken en dalen in de vraag. Op drukke dagen tijdens het hoogseizoen kun je de prijzen verhogen, terwijl je op rustigere dagen kortingen kunt aanbieden om zo een gelijkmatige stroom van bezoekers te behouden. Wij analyseren iedere deal voor VakantieVeilingen en Tripper, om de ideale prijsstrategie voor jou te bepalen en jouw ticketverkoop te boosten!

5. Vergroot je bereik

Het inzetten van influencers of social mediacampagnes kan een directe boost geven aan je ticketverkoop. Denk aan onze samenwerkingen op social media met verschillende influencers met jonge families als doelgroep. Zij brengen een bezoek aan jouw locatie of evenement en promoten die vervolgens via hun volgers. Zo geven ze jouw merk extra zichtbaarheid. Ook het delen van stories en promoties via Instagram kan de interactie verhogen en jouw doelgroep aansporen om tickets te kopen.

Heb je interesse in een samenwerking? Neem contact op met jouw vaste accountmanager, of via sales@houseoftickets.nl